Curriculum Vitae

Curriculum Vitae – Marjolijn Gunst

 

 

 

Personalia


 

Naam:                                Marjolijn Gunst
Adres:                                Nolensstraat 5B
Postcode en plaats:         3039PK Rotterdam

 

Telefoon:                          06 349 939 63
E-mail:                             theatermarjolijn@gmail.com

 

Geboortedatum:         01-12-1992

 

Geboorteplaats:          Delft

 

Nationaliteit:                 Nederlands

 

Burgerlijke staat:         ongehuwd

 

Website:                           www.marjolijngunst.nl


 

Opleidingen


 

2011 – 2015     Bachelor opleiding Theatre and education, Docent Theater aan de HKU.
Diploma behaald.
2005 – 2011     Atheneum, SG Schravenlant, Schiedam.
Diploma behaald.
Examenvakken: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Wiskunde C., Aardrijkskunde, Geschiedenis, Maatschappijleer, Algemene Natuur Wetenschappen, Culturele Kunstzinnige Vorming, Kunst, Kunstgeschiedenis en Lichamelijke opvoeding.

 

 

Werkervaring en stages


 

oktober 2017 – december 2017         Productioneel medewerker bij Kunstmin/ToBe
Als productioneel medewerker heb ik meegewerkt aan de voorstelling ‘Het behouden Huysch’ een productie van Kunstmin in samenwerking met ToBe Dordrecht. De voorstelling werd geregisseerd door Carola Arons en gespeeld door John Buijsman en een grote groep amateurs van verschillende leeftijden. Naast mijn productionele taken begeleidde ik ook de amateurs tijdens het maakproces.

maart 2016 – heden                                 Theatermaker bij Risk studententoneel
Als theatermaker en regisseur verzorg ik workshops en maak ik jaarlijks een voorstelling met (internationale) studenten.

september 2015 – heden                       Theaterdocent bij de JTS Dordrecht en ToBe
Op de jeugdtheaterschool verzorg ik lessen aan kinderen van 4 t/m 12 jaar oud. Binnen het onderwijstraject van ToBe ontwerp ik een theater leerlijn en verzorg ik theaterlessen aan de brugklas en tweedeklas van het Insula College. Daarnaast ontwikkel ik workshops en educatieve programma’s rond voorstellingen in samenwerking met ToBe en Kunstmin.

september 2015 – heden                       Theaterdocent bij de SKVR
Werkzaam als theaterdocent binnen de Kunst-ID leerlijn van de SKVR op basisschool de Valentijn en basisschool Park16hoven. Voor de SKVR ontwikkel ik workshops en wordt ik ingezet als theaterdocent binnen kortlopende projecten. Tot 2017 werkte ik ook als theaterdocent IBS Al Ghazali in Rotterdam.

april 2015 – heden                                     Zelfstandig ondernemer in de kunsteducatie
Sinds april 2015 sta ik ingeschreven bij de kamer van koophandel en werk ik zelfstandig als theaterdocent  en ontwikkelaar van kunsteducatie bij verschillende educatieve instellingen . Waaronder een aantal basisscholen in regio Rotterdam. Daarnaast werk ik als theatermaker en creëer ik in multidisciplinaire teams (educatieve) voorstellingen voor kinderen, jongeren en volwassenen.
 

 

februari 2015 – maart 2015                      MAAS Theater en Dans Rotterdam (stage)
Drie dagen in de week werkzaam op de educatie afdeling van MAAS Theater en Dans.

oktober 2014 – januari 2015                   Basisschool ‘t Palet in Den haag (stage)
Twee dagen in de week werkzaam als theaterdocent in groep 1 t/m 7 op basisschool ’t Palet.

mei 2014 – juli 2014                                    Internationale stage in Bulgarije
Drie weken theaterles gegeven op een internationale basisschool aan de groepen drie.
Vier weken workshops poppentheater gegeven aan (wees)kinderen in het project: Summer Theatre Academy for children at risk. Een workshopreeks van een week ontworpen en begeleid voor een groep jongeren en jong volwassenen binnen de organisatie Avan Grad.

 

 

Voorstellingen


september – heden                                  Uit het niets
Productie: Risk studententoneel. Regie: Marjolijn Gunst.
Een voorstelling met de stad Rotterdam als verteller van de uiteenlopende verhalen van haar stadsbewoners. Gemaakt in samenwerking met Rotterdamse studenten.

september – heden                                   Bang, Banger, Bangst 4+
Productie: Theater Tortilla. Spel: Marjolijn Gunst en Themba Schmitz.
Een educatieve voorstelling in het kader van de Kinderboekenweek.

maart – juni 2017                                       Helena
Productie: Risk studententoneel. Regie: Marjolijn Gunst
Een korte performance gemaakt in samenwerking met internationale studenten.

september 2016 – maart 2017           Ranja in een Bierglas
Productie: Marjolijn Gunst en Marlijn van Dijk.
Spel: Marlijn van Dijk, Marijn Bellaard en Job Greuter. Regie:Marjolijn Gunst
Een locatietheatervoorstelling als onderdeel van het Café Theater Festival.

september – oktober 2016                  Voor altijd Jong 4+
Productie: Theater Tortilla. Spel: Marjolijn Gunst en Themba Schmitz.
Een educatieve voorstelling in het kader van de Kinderboekenweek.                                     

januari – april 2016                                    Ster en Stof 4+
Productie: Theater Tortilla. Spel: Marjolijn Gunst en Themba Schmitz.
Een educatieve voorstelling op tournee langs verschillende basisscholen.

november 2014 – juni 2015                  Fie en Anderland 8+ (Afstudeervoorstelling)

Maker: Marjolijn Gunst. Tekst: Marjolijn van den Berg. Vormgeving: Pluck Venema.
Spel: Eva Amsterdam, Geert van Emden, Esmee de jong en Bram van der Velde.

 

januari – april 2014                                    Muis zoek de zon 1+ (interdisciplinair project)
Theater voor de allerkleinste in samenwerking met kinderdagopvang Het Fantaziehuis.

 

Overige ervaring



april 2013 – juni 2013                               Wunderbaum
Figurant in de voorstelling Xia van theatergroep Wunderbaum.

2001 – 2011                                                    Jeugdtheater Hofplein Rotterdam
Zes lesjaren in spel, dans en zang.
Gespeeld in drie grote zaal producties en twee kleine zaal producties.


2008 – 2009                                                    Willem de Kooning academie Rotterdam.
Vooropleiding gevolgd voor de kunstacademie.

 

Talen

Nederlands:                    Moedertaal
Engels:                             Goede beheersing in spreken, verstaan, schrijven en lezen.
Frans:                               Voldoende beheersing in spreken, verstaan, schrijven en lezen.
Duits:                                Voldoende beheersing in spreken, verstaan, schrijven en lezen.